Sisäinen viestintä

Tavoita koko henkilöstö

Tavoita koko henkilöstö sisäisellä viestinnällä

Tehokas viestintäjärjestelmä tavoittaa yhteisön jäsenet kaikissa kanavissa: infonäytöillä, työasemilla ja mobiililaitteilla. Tärkein tieto on aina näkyvillä ja kaikkien saavutettavissa.

Sisäisellä viestinnällä on suuri vaikutus työilmapiiriin, henkilöstön viihtyvyyteen, tehokkuuteen ja sitoutumiseen. Sitouta ja motivoi henkilöstösi visuaalisella, aktiivisella, reaaliaikaisella ja kaikkien saatavilla olevalla yhteisöviestinnällä.

  • Tavoita kaikki organisaation jäsenet, myös vuorotyöntekijät

  • Tuota virallinen tieto nopeasti ja helposti ennen kuin asioista muodostuu käytäväpuheita

  • Tuo liiketoimintakriittinen tieto aina esille ja pidä se ajantasalla

  • Tärkeintä on valita sellaiset viestintäkanavat, jotka tavoittavat työntekijät. Tämän lisäksi tärkeää on, että viestintä on avointa ja läpinäkyvää, jotta myös työntekijät voivat osallistua keskusteluun ja antaa palautetta. Yrityksen on myös hyvä järjestää säännöllisiä tiimikokouksia ja työpajoja, joissa voidaan käsitellä tärkeitä aiheita ja jakaa tietoa tehokkaasti.

  • Sisäisen viestinnän nykytilaa voidaan kartoittaa erilaisten ratkaisumenetelmien avulla, kuten esimerkiksi ongelmapuun avulla. Tämän ongelmanratkaisumenetelmän avulla voidaan löytää ydinongelma, syyt ydinongelman syntymiselle ja vaikutukset yritykselle. Tavoitepuussa kerrotaan, millä keinoilla yritys pääsee tavoiteltuun lopputulemaan.

  • Sisäisen viestinnän kehittäminen ei ole kertaluonteinen tehtävä, vaan se tulisi nähdä jatkuvana prosessina. Organisaatioiden tulisi jatkuvasti arvioida ja päivittää viestintästrategiaansa vastaamaan muuttuvia tarpeita ja teknologian kehitystä.

Kenelle palvelu sopii?

Infojärjestelmiin perustuva sisäisen viestinnän palvelu on ihanteellinen yrityksille ja yhteisöille, jolla on tarve tehostaa ja tukea sisäisen viestinnän ratkaisua.

  • koko henkilökunnan tavoittaminen on haastavaa

  • tiedon liikkuminen eri organisaation osien välillä koetaan haastavavaksi

  • sähköpostilla jaettavaa tietoa on liikaa

  • osa henkilöstöstä jää sisäisen viestinnän ulkopuolelle

  • tärkeät viestit hukkuvat tietotulvaan

  • vuorotyöntekijöiden ja etätyötekijöiden ajantasainen tiedottaminen on haastavaa

Olemme tutkineet markkinaa keskisuurissa ja suurissa yrityksissä. Tutkimukseen osallistui 200 ICT- ja HR päättäjää.

Sisäinen viestintä -ratkaisun hyödyt

  • koko henkilökunnan tavoittaminen, sisäinen viestintä

    Koko henkilökunnan tavoittaminen

    Palvelun avulla tavoitat koko henkilöstön helposti, myös ne, jotka tekevät vuorotyötä tai etätyötä. Samalla varmistat, että jaettava tieto on kaikille ajantasaista ja oikeaa. Oikea ja ajantasainen tieto vähentää turhia huhuja ja vääristyneitä viestejä.

  • Hyvällä sisäisellä viestinnällä ehkäiset tietotulvan

    Viestinnän kohdennettavuus ja ajastus

    Ehkäiset tarpeetonta tietotulvaa kohdistamalla viestisi näkymään valituille ryhmille tai kaikille yhteisön jäsenille. Sisältöä on helppo ajoittaa toistettavaksi tiettyyn kellonaikaan. Esimerkiksi julkaistavat tiedotteet voidaan ajastaa valmiiksi tai päivän lounaslista voidaan näyttää vain aamupäivällä. Viestien ajastuksella voidaan sisältö kohdistaa tehokkaammin ja samalla varmistetaan, että sisältö vastaa yleisöä ja heidän tarpeitaan.

  • Tavoita koko henkilöstö sisäisellä viestinnällä mobiilisti

    Dynaaminen sisältö

    Dynaaminen sisältö kiinnostaa henkilöstöä enemmän kuin pelkkä staattinen sisältö. Eri sisältömuotojen yhdistelmä johtaa rikkaaseen ja interaktiiviseen kokemukseen. Dynaamisen sisällön avulla sisäisessä viestinnässä voidaan käyttää useita sisältömuotoja, kuten videoita, tekstiä, valokuvia, animaatioita, sosiaalista mediaa, live-uutisia, hätäilmoituksia, tapahtumaluetteloita ja paljon muuta. Mobiili- ja työasemasovellusten avulla myös henkilöstöä voidaan osallistaa esimerkiksi kyselyin ja aloitelaatikon avulla.

  • Viestinnän ketteryys, kriisiviestintä ja hätäviestit, sisäinen viestintä

    Viestinnän ketteryys, kriisiviestintä ja hätäviestit

    Koska sisältöä voidaan muuttaa hetkessä, yritys voi tiedottaa asioista nopeasti. Näin varmistetaan, että nopealla aikataululla tehtävä viestintä on pikaisesti ihmisten nähtävillä. Odottamattomat ja ennakoimattomat tilanteet asettavat aina haasteita viestintään. Sisäisen viestintäpalvelun kautta voidaan kriisi- tai hätätilanteessa saada ajantasainen tieto nopeasti ja luotettavasti koko henkilöstölle. Olipa kyseessä ulkoinen tai sisäinen poikkeustila, joka vaatii nopeaa viestintää, se voidaan palvelun avulla helposti jakaa infonäytöille, työasemille ja mobiililaitteille.

  • Työilmapiiri

    Sisäisen viestinnän onnistumisella on tutkitusti olennainen vaikutus työilmapiiriin, työtyytyväisyyteen ja motivaatioon. Sisäisen viestinnän palvelulla henkilöstön sitouttaminen ja motivointi helpottuu merkittävästi, kun kaikilla on käytössään visuaaliset, aktiiviset ja ajantasaiset tiedot infonäytöissä, työasemissa ja mobiililaitteissa.

  • Hyvää ympäristölle

    Sisäisen viestinnän palvelu on kestävän kehityksen viestintäkokonaisuus ja se voi korvata merkittävän osan paperiviestinnästä organisaatiossasi ja sen ulkopuolella. Tulostustarpeen vähentäminen pienentää ympäristökuormitusta sekä säästää materiaalikustannuksia. Ajantasainen ja nopea tiedonkulku sinne missä henkilökunta on, vähentää myös turhaa liikkumista ja sen myötä ympäristön kuormitus kevenee.

Sisäinen viestintä mobiilisti

“Etsimme ratkaisua jolla saataisiin yrityksen sisäinen viestintä kattavammaksi ja tavoittaisi henkilöstön paremmin. Emme kuitenkaan halunneet siitä intranet-tyyppistä, vaan tarkkaan kohdennettua ja halusimme julkistaa vain ne oikeasti ajankohtaiset ja tärkeät tiedot ilman että käyttäjän tarvitsee juuri tehdä asialle mitään.”

— Kehityspäällikkö Rami Peltosaari, Sinituote

Kuinka palvelu toimii?

Helppokäyttöinen julkaisujärjestelmä:

Saat käyttöösi helppokäyttöisen ja selkeän julkaisujärjestelmän. Jaettava sisältö voidaan hakea automaattisesti rajapintojen kautta erilaisista julkaisu- ja taustajärjestelmistä. Jaettavat sisällöt voidaan ajastaa valmiiksi julkaistavaksi. Sisältöä voidaan jakaa kaikille tai kohdentaa vain tietyille käyttäjäryhmille. Kaikki sisältö voidaan visualisoida asiakkaan tarpeiden ja graafisen ilmeen mukaisesti.

Rajapinnat taustajärjestelmiin:

Julkaisujärjestelmään on jo olemassa lukuisia rajapintoja, joilla voidaan tuoda esille sisältöä olemassa olevista järjestelmistä, kuten esimerkiksi työvuorolistoja, tuotantoraportteja, lounaslistoja, säätietoja, RSS-syötteitä, uutissyötteitä, sosiaalisen median syötteitä. Mahdollista on tehdä myös tarpeidenne mukaan täysin räätälöityjä, uusia rajapintoja.

Jakelu:

Yhdestä julkaisujärjestelmästä tietoa saadaan jaettua samanaikaisesti niin infonäytöille, työasemille kuin mobiiliinkin. Palvelu voidaan kuitenkin toimittaa vain osaan näistä, mikäli esimerkiksi hyödynnät pelkästään infonäyttöjä sisäiseen viestintään. Sisältöä voidaan kohdentaa vain tiettyihin infonäyttöihin tai esimerkiksi vain mobiililaitteisiin. Käyttäjähallinta on mahdollista AD-integroinnin avulla, jolloin haluttu sisältö tavoittaa aina kaikki oikeat henkilöt.

Infonäyttö

  • Kuvat ja videot

  • Tiedotteet valmiilla pohjilla

  • HTML & RSS-syötteet

  • Sää, kello, laskuri

  • Säätilaan perustuva sisältö

  • Kosketussovellus

  • Lukuisat sovelluskohtaiset rajapinnat

  • Räätälöidyt API-rajapinnat

Mitä sisältö voi olla?

Mobiili ja työasema

  • Kuvat ja videot

  • Tiedotteet valmiilla pohjilla

  • RSS-syötteet

  • Sää, kello, laskuri

  • Säätilaan perustuva sisältö

  • Henkilöhaku

  • Kyselyt

  • Dokumenttien jako

  • Aloitelaatikko

Referenssit

 

HML kaupunki

  • Näyttöviestintää päiväkodeissa, peruskouluissa, kirjastoissa ja virastoissa

  • Automaattiset päivitykset säästävät työaikaa

  • Näkyvää ja tyylikästä viestintää

Sinituote

  • Viestintäjärjestelmä mobiilissa, infonäytöillä ja työasemilla

  • Työvuorolistat infonäytöillä ja mobiilisovelluksessa

  • Brändiä tukeva ilme

Fingrid

  • Automaattisesti päivittyvät sisällöt

  • Viisi toimipistettä kattava tiedotusjärjetelmä

  • Järjestelmän kautta on helppo julkaista kuvia, tekstiä ja videoita

 Teknologia

Haluatko kuulla lisää sisäisestä viestinnästä? Ota yhteyttä!