ValikkoValikko
Avek Esitysratkaisut

Sakupe

Avekin tarjoama Onelan-järjestelmä on tuonut tiedottamiseen joustavuutta. Järjestelmä voidaan rakentaa siten, että tietyille näytöille voidaan ajaa toista tietoa ja toisille näytöille toista tietoa.

Järjestelmästä apua sisäiseen viestintään

Sakupe Oy on Siilinjärven Harjamäessä tuotantotilojaan pitävä tekstiilihuoltokeskus. Yritys tuottaa yrityksille ja yhteisöille turvallisia ja toimivia tekstiilihuollon ratkaisuja. Pesula- ja tekstiilihuoltotoiminta aloitettiin vuonna 1983.

Sakupe työllistää yli 100 työntekijää, joten sisäisen viestinnän toimivuus ja sen kulkeminen kaikille työntekijöille tasapuolisesti yrityksessä on tärkeää.

Sakupe Oy etsi yritykseen oikeaa tapaa viestittää työntekijöilleen yrityksen asioita. Ratkaisu löytyi infojärjestelmästä, jonka yritykselle toimitti Avek Esitysratkaisut.

Sakupe Oy:n tekninen päällikkö Tero Ikonen kertoo, että laitteisto hankittiin parantamaan sisäisen viestinnän laatua.

-Työntekijöille halutaan tuoda joitain erinäisiä tärkeitä tiedotettavia asioita, kuten tuotannon tehokkuus, jälkitoimitukset sekä esimerkiksi merkittävistä vierailijoista tiedottaminen.

-Sisäistä tiedottamista on aina pyrittävä parantamaan, painottaa hankintaprosessin käynnistänyt Ikonen.

Joustavuus helpottaa tiedottamista

Yritykseen hankittiin infojärjestelmä, joka koostuu yhdestä julkaisijalaitteesta, kolmesta toistimesta sekä viidestä näytöstä, joille pystytään viemään informaatiota.

Avekin tarjoama Onelan-järjestelmä on tuonut tiedottamiseen joustavuutta. Järjestelmä voidaan rakentaa siten, että tietyille näytöille voidaan ajaa toista tietoa ja toisille näytöille toista tietoa. Tämä on ollut uuteen järjestelmään siirryttäessä Sakupen tapauksessa selkeä edistysaskel.

Esimerkiksi tuotantotiloihin voidaan tuoda työkeskeistä informaatiota, kuten tuotantolukuja. Toisaalta taukotiloissa ja aulassa voidaan näyttää kevyempää asiaa, kuten uutisointia, säätietoja ja yrityksen ajankohtaista informaatiota.

-On meillä aiemminkin ollut info-tv-ratkaisuja, mutta niiden ohjelmistot olivat hieman kankeita. Tällä hankinnalla haettiin sitä, että pystymme käyttämään infomediaratkaisuja monipuolisemmin hyödyksi, valottaa Ikonen.

-Yrityksessämme työskennellään kahdessa vuorossa, joten meillä ei ole kaikki henkilöt samaan aikaan paikalla. Täten sisäisen tiedottamisen merkitys korostuu.

Sakupen tapauksessa infojärjestelmän ylläpito on pääasiassa annettu toimistohenkilöstön tehtäväksi.

-Toimistohenkilöstöllä on pääkäyttäjän vastuu. Myös johto-osasto pystyy luomaan pika- ja hätätiedotteita.

Yhteistyö on ollut hedelmällistä

Tekninen päällikkö Ikonen kertoo, että Avekin puoleen kääntymiseen vaikuttivat tarjonta ja paikallisuus.

-Päätökseen vaikutti tietenkin se, että oli tarjolla hyvä järjestelmä ja tarjotut palvelut. Myös paikallisuudella oli oma merkityksensä, kun esimerkiksi koulutus saatiin tänne, eikä henkilöstön tarvinnut lähteä koulutukseen kauemmas.

-Yhteistyö on ollut oikein sujuvaa. Asiat ovat toimineet juuri niin kuin on luvattu. Erityisesti alkukoulutuksiin voi olla tyytyväinen. Uskon, että kun saamme lisäoppia järjestelmästä, pystymme viemään järjestelmän käyttöä yhä eteenpäin, päättää Ikonen.

Takaisin edelliselle sivulle